Världens längsta kjol

Tog en liten tupplur på eftermiddagen.

Jag var fotomodell, och skulle gå en visning tillsammans med ett tiotal andra modeller.
Vi befann oss i en cirkusarena, och vi modeller skulle tåga in på rad och visa upp en kjol designad av Tyra Banks. (Kan det bero på att jag sett reprisen av Top Model idag?)

Den där kjolen var väääldigt lång, på bredden alltså. Varje modell fick vira in sig ett varv i kjolen, och så satt vi liksom ihop i ett lågt led.
Cirkustältet var full a publik och starka strålkastare lyste upp manegen. Vi gick in, och publiken applåderade.

Den här kjolen var gjord i älgskinn. Inte det behagligaste material att ha närmast kroppen, och hårade gjorde den också.
Det stod en man bakom mig och drog en massa skämt om kjolen. Kommer tyvärr inte ihåg dom, men skrattade gjorde jag.

Vaknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0