Födde Tvillingar

I natt har jag vaknat flera gånger av denna hemska dröm, och tyvärr fortsatt drömma den så fort jag somnat om.


Jag födde tvillingar, en pojke och en flicka. Så nu hade vi alltså fyra barn. Har ju tvillingar i verkligheten också.
Det blev kejsarsnitt. Och när jag vaknat upp från narkosen, så hade redan min sambo åkt hem med bebisarna.
Jag skulle möta upp dom hemma hos min mormor, och på vägen dit så ringer någon och talar om att tvillingpojken har dött. Han hade slutat andas hemma hos min mormor. Hon hade fått igång hans andning för ett tag, men han klarade sig inte.

När jag kom fram så stod en kvinna i trappuppgången och skulle försöka förklara för mig vad som hänt, men jag ville inte lyssna. Ner kommer min mormor för att möta upp mig. Hon förklarar att ambulansen varit och hämtat min lilla pojke, och att jag var tvungen att vänta tills på eftermiddagen med att åka dit och få se honom.
När vi kommer in till mormor så står min morfar där. Han finns inte med oss i verkligheten och var för mig död i drömmen också. Men där stod han i hallen. Kommer inte riktigt ihåg varför han kommit tillbaka, men det var av någon speciell anledning.

Jag trampar runt runt i lägenheten, i väntan om att få åka till sjukhuset. Jag fyller på mitt glas med vatten och Citodon i hopp om att kunna lugna nerverna. Ringde flera gånger till sjukhuset och ville fråga om jag fick komma tidigare, men varje gång någon svarade så bröts samtalet.

En vän till mig kommer på besök, för att beklaga sorgen, men också för att berätta vad som egentligen hänt.
Min mormor hade burit på  min lilla pojke, och tydligen tappat honom i golvet så att han bröt käken. I drömmen så ser jag allt framför mig och det var så hemskt. Han hade sedan avlidit på grund av både smärtor och skador.
Jag fick aldrig åka till sjukhuset i drömmen.

Sen sitter jag på en buss på väg hem tillsammans med min andra son.


Vaknade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0